Thursday, August 8, 2013

Info ....

Lebih kurang 329 kalori ..jumlah kalori yang dapat dihindari daripada tubuh badan kita jika anda mendapat tidur yang secukupnya ..

41% wanita akan mula serius menjaga pemakanan mereka sebaik menyedari perubahan fizikal(obesiti) atau penuaan (aging process)yang di alami..

Pengambilan teh dapat membantu mengatasi masaalah gusi ...Tea juga dapat membantu mengatasi masaalah bakteria yang membawa kepada penyebab plak dan masaalah gusi yang lain,Jurnal The british Dental association..Tak kira teh hitam atau teh hijau ia dapat membantu mengatasi pembentukan plak pada gigi...

Risiko pengambilan daging merah yang berlebihan akan mendatangkan kesan negatif pada kesihatan.tededah kepada penyakit seperti barah,diabetis type 2,dankardiovaskular antara risiko yang bakal dihidapi sekiranya jika diambil dalam jumlah dan kekerapan yang tinggi...kajian bahagian unit biologi,USM..pulau pinang.

Pengambilan 5 hidangam sayur dan buahan sehari dapat membantu dan mencegah kanser dan diabetis,Tetapi masaalah besar kebanyakkan kita dan ia adalah satu cabaran besar,satu hidangan sayur atau buahan sekitar 80gram  dapat membantu menjaga kesihatan anda...

Amalan Kecergasan dan penjagaan pemakanan yang seimbang membantu kita mengekalkan kesihatan dan kecergasan...